Vorige keer vertelde ik over het infrarood verwarmingspaneel, dat ik bij Bol.com besteld had, maar waarvan DHL alleen de pootjes afgeleverd had. Via hun site kon je daarover niet reclameren in rechtstreeks contact. Het grappige was dat lezers onmiddellijk daarna reageerden dat zij juist héél goede ervaringen hadden met Bol.com: Je kon ze zó bellen. Eéntje stuurde me zelfs hun telefoonnummer toe ‘dat zij gewoon gebeld had en goed geholpen was’. Ik vermoed dat zij een andere speurtocht gehouden heeft dan ik. Ik zoek op de homepage van de site van zo’n bedrijf naar de knop ‘contact’. Daar verwacht je dan het telefoonnummer. Helaas. Dat knopje contact was er niet. Er stond wél ‘klantenservice’ als keuzeknop. Je raadt het al: ook dáár geen telefoonnummer. Wel een hele pagina keuzeknoppen over allerlei bedrijfsonderdelen, ‘waarover jouw vraag zou kunnen gaan’. Daar ‘vind je doorgaans tussen de veel gestelde vragen al het antwoord’. Je kon wel ‘een vraag stellen aan Chatbot Billie’. Daar staan een aantal onderwerpen bij, waaruit je kunt kiezen, maar een verwarming waarvan slechts de pootjes zijn gestuurd en die dan ‘Bezorgd’ heet, staat daar niet bij. Aan Chatbot Billie heb ik dus niks. Gelukkig stond op de klantenservice pagina wél een keuzeknopje ‘contact opnemen’. Helaas: het knopje ‘Contact Opnemen’ van de ‘Klantenservice’ verbond door naar…..’De Klantenservice’ met Chatbot Billie en al z’n keuzemogelijkheden, behalve de mijne. Als ik het verhaal van de pootjes intypte, zei Billie vriendelijk ‘ kun je iets preciezer zijn?’. Als je iets preciezer was, zei ie ‘sorry, ik weet niet wat je bedoelt’. Na een hele tijd gaf ik op. DHL beloofde intussen een onderzoek te starten. Dat kon zo’n 5 dagen duren. Gek, het artikel sturen ze binnen 1 dag, een niet geleverd artikel naleveren kost 5 dagen. De dag erna kreeg ik een mailtje van Bol.com. Korte inhoud: ‘u hebt contact gehad met Chatbot Billie. Hoe beviel het contact?’ Ik schreef dat het belabberd was, niet hielp en schreef dat ik gewoon mijn al betaalde artikel wilde hebben. Na twee dagen een berichtje: ‘Hartelijk dank voor uw bericht. Het e-mailadres waar u uw e-mail naar heeft gestuurd, wordt alleen gebruikt om uitnodigingen voor enquêtes te versturen. Inkomende e-mailberichten worden niet door bol.com gelezen. Wilt u contact met bol.com opnemen, dan kunt u een e-mail sturen via het webformulier. Ook kunt u veelgestelde vragen bekijken met het antwoord hierop’. Terug bij AF. MAAAAAR er volgde een wonderbaarlijke regel: “Heeft u liever contact via de telefoon? De bol.com klantenservice is telefonisch bereikbaar 24 uur per dag, 7 dagen per week. En vervolgens het telefoonnummer. Dat heb ik gebeld. En kreeg m’n verwarmingspaneel. Overigens: dezelfde bezorger liet tegelijk met ons pakje met die pootjes bij ons een pakje achter voor de buurman. Dat hebben we de buurman doorgegeven. Daar bleek NIETS in te zitten. Vooral niet de dure jas, die ie gekocht had. De buurman klaagde bij DHL. Die startte een onderzoek. Dat duurt zo’n 5 dagen. Gek. Hij had gewoon moeten bellen. Zeggen ze.
Meer berichten van Column
Ik doe niet mee aan vogeltellingen. Ik zou ook niet weten hoe ik dat moest doen. Omdat ik bij god niet weet welk vogeltje ik al gehad heb en welke niet. Let wel: dat wordt de ...
Mij is het zingen met de paplepel ingegeven. Sterker: het heeft van meet af aan in mijn bloed gezeten. Dat kon niet anders want via de navelstreng kreeg ik al de nodige melodie...
Vorige keer vertelde ik over de rare gewoonte van volwassenen om met Sinterklaas de jaarlijkse veldslagen te starten rond de kleur van het Pietenvolk. Alsof het niet over een v...
Meer berichten
Dur ovend vilt Ich vang dich op En kroep dur Stillekes neave Dur ovend vilt Ich schleat mien auge Loat ut dinke los Hot mien wunsche vas Dur ovend vilt zonger aa...
Kerstgroet 2025
Nieuwjaarswandeling Doe mee aan de Nieuwjaarswandeling van IVN Eys op zondag 11 januari! Begin 2026 fris en vol energie. Trek je wandelschoenen aan en sluit je aan bij de gez...